onsdag 16. januar 2013

FORKJØLA, JEG?

HURRA, JEG ER SJUK. :(

Og det forløper vel litt som dette:

Dag 1: Noe er galt. Da du våknet opp, hadde du stive muskler og en uforklarlig hodepine av lettere grad.

Dag 2: Kroppen din har begynt å produsere mer snue enn det en skulle tro var mulig. Selv om du blåser nesa, kommer det stadig tilbake og snart har du et hav av tørkepapir rundt deg. Du hiver innpå med 2 x 1000 med C-vitaminer, varm te, og ulltøfler.

Dag 3: Du har propp i det ene øret. Du har alvorlige problemer med å henge med på ting, rett og slett fordi du er å betegne som midlertidig døv på det ene øret. Prøver du å utlikne, forblir dotten i øre én, mens det kommer en ny dott i øre to. Denne forsvinner heldigvis raskt. Du hører iallefall ikke telefonen som ringer i veska og du sover stort sett hele tiden.
Snakking blir også blir et problem for du må puste med munnen da nesa er opptatt med snuen.
 
Dag 4: Du har dotter i begge ørene, og nesa er fullstendig tett. Hørselen er redusert til et minimum, og skal du høre hva folk sier må du krysse intimgrenser. Prøver du å utlikne skjer ingenting - alt er tett. I tillegg renner øynene, og du ser forjævlig ut.

Dag 5: ENDELIG! Utlikning fungerer. I alle fall i kortere perioder. Kroppen har senket produksjonen av snue dramatisk. Du kan så vidt begynne å puste lettet ut.

Dag 6: Nesa har sluttet å lage snue, dottene er i stor grad borte. Nå ligger fokus i å få ut gammel snue, som har størknet fullstendig. Når du våkner om morgenen er det en som en ørken oppi nesa i forhold til den fossen som var tidligere.

Dag 7: Forkjølelsen er i stor grad over for denne gang, bare litt småsnue er igjen. Dette bør forsvinne i løpet av dagen, med litt innsats. 



Jeg er nå kommet til ca dag 4, og er drittlei.. håper det går over i morgen, for da hopper jeg galant over dag 6 og 7, selv om egentlig så er alle disse dagene en blanding av alt dette. ;)

 - forsiktig klem fra meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på kommenterer i bloggen min. TAKK!