onsdag 14. november 2007

Velkommen etter

Jeg har i flere år diskutert , fulgt med og til tider sammenlignet FrP og nazismen. Jeg har lest det jeg har kommet over om både FrP og Hitler o/co, og temaet har intressert meg såpass at jeg også har diskuterert det med mine venner.

På ABC Nyheter i dag skriver de med store typer at den kjente historikeren Harald Berntsen sammenligner femskrittspartiets politikk og Vidkun Quisling. Han får støtte av leder i Oslo LO Kleiv Fiskvik som er enig i sammenligningen.

Her kan du lese mer

Jeg trodde det var noe alle visste jeg? At det er likhetstrekk mellom det partiet og "det andre" partiet.

Morten Kinn i Bergen Høyre sjokkerte partifeller under fylkesårsmøte i Ullensvang i Hordaland i mars 2004 ved å påstå at det var likhetstrekk mellom Hagen og Hitler.

Se her

Og Pål Steigan skriver:

"Da Carl I. Hagen stilte opp i Birkelunden på Grünerløkka i kommunevalgkampen i 1995, måtte han søke dekning for egg og andre gjenstander som unge demonstranter kastet mot ham. Jeg er overbevist om at han takket av hele sitt hjerte for hvert eneste egg. Bedre markedsføring kunne han knapt få for penger. Carl I. Hagen, Den Dannete og Velkledde Mannen som taler den lille manns sak møter Den Røde Pøbelen. Eggkasterne burde ha fått penger fra Hagens valgkampfond."

Demagogen og underklassen

Peter Normann Waage i Dagbladet refererte under valgkampen en venn med islamsk bakgrunn som sa at Hagen og Khomeiny hadde mange ting felles og at en av de mest slående er at Hagen på samme måte som Khomeiny har vist en fabelaktig evne til å få oppslutning fra de menneskene som vil bli de første ofrene for hans politikk. Hagen får fattige arbeidere til å stemme for et parti som vil ta fra arbeiderne de mest elementære rettigheter. Han får fattige, gamle kvinner til å stemme for et parti som vil knuse velferdsordningene og overlate alt til markedet. Dette er et demagogisk mesterstykke og slik sett er Hagen den norske politikeren som har mest til felles med Adolf Hitler.

her

Uansett, det er godt noen har øynene åpne!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på kommenterer i bloggen min. TAKK!