torsdag 6. november 2014

DEN "NYE" INDIREKTE MOBBINGEN

- Nå via FB.


Den ene dagen er dere venner, den neste er du fjernet fra vennelisten, 
uten et ord.

Søker du svar fra vedkommende hvorfor det skjedde,
skjer kanskje det groveste,

du blir faktisk blokkert.

For å unngå å svare deg. 
For å unngå konfrontasjonen.
For å unngå å måtte face seg selv.

OG DEG

PÅ   F A C E B O O K

Dette skjer av ekte mennesker, for det er ikke et rollespill
på fb, man deler livet sitt der inne..


Kall de gjerne feige, umodne, uselvstendige, usikre osv.
men våg deg ikke å la deg såre, eller å falle i den samme fella
å ønske å ta hevn, 
hvis vedkommende faktisk ber deg om å bli venn igjen..

For man er da ikke slik?

Joda, på Facebook skjer det hele tiden.

Vi snakker om at det mobbes i skolen i Norge, vi har en skolelov som 
ikke tillater mobbing, vi har regler for hvordan vi skal håndtere slike saker
og regjeringen at også opprettet en egen lov og satt av midler til å bekjempe dette.

http://www.udir.no/Upload/Laringsmiljo/5/Arbeid_mot_mobbing_veileder_bm.pdf


Men mobbingen som foregår på nettet, og nå hele tiden via FB, 
skal det nok mye til for å få has på.


Den dagen du "fjerner" en venn uten å si fra til vedkommende først
synes jeg du skal tenke deg om!

Det sitter faktisk en person bak det navnet, 

en ekte person med ekte følelser!

MEN DET DRITER VEL DU I?



1 kommentar:

  1. Jeg har enda til gode å blokkere noen på FB.
    Men jeg har slik jeg har funnet ut blitt blokkert av en del.

    For meg, ser jeg det faktisk KUN som deres tap. Ikke mitt.

    SvarSlett

Jeg setter pris på kommenterer i bloggen min. TAKK!