torsdag 8. september 2011

Kirkevalget 2011

Jeg er ikke medlem av statskirken, og akkurat det valget bryr jeg meg ikke mye om, men det er 
facsinerende å se hvor mange som faktisk står i statskirken og ikke aner hva dette dreier seg om.

Derfor måtte jo jeg finne ut hva man egentlig skal velge og hva det handler om.

Fakta: de har en egen nettside, ganske fancy farger, lilla, det er jo sjelens farger sies det
og et greit oppsett.

Så kommer det.

Hvis kirken er viktig for deg, osv.

Da kan man se en film, og bli overbevist om at den ikke er det?

For i filmen som varer i ca 20 sekunder, som inneholder kirkeklokker, kirkespir, gravstener
og ei dame som drikker kaffe og smiler, finnes det INGEN gode argumenter for annet enn tradisjoner
som bryllup, begravelse, dåp, og konfirmasjon.
Handler det om tro, eller tradisjon? Hvor mange av de som velger å gjøre dette i kirken vil stemme fordi de er overbevist om at Jesus har levd, at Gud er faren hans, og at himmel og helvete eksisterer?

Det sies videre:

11. og 12. september er det valg på nye menighetsråd og bispedømmeråd i Den norske kirke. Bruk søket i venstre spalte for å finne kandidatene i din menighet og ditt bispedømme.

Jeg aner ikke hvem noen av disse er, og hvordan skal man finne det ut da?

Trykke på en lenke og der kommer det opp et ark, stemmeseddel ja. Det var ikke mye info der.

Skattelistene kanskje? ;) Google? Facebook?

Jaaaaaaaaaa.

Man kan faktisk bruke en god stund på dette. 

Hvis kirken er viktig for deg.

Jeg er ikke medlem av statskirken og jeg har ingen planer om å bli det heller.

GODT VALG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på kommenterer i bloggen min. TAKK!