torsdag 1. januar 2009

Halvkriminelle hyppa, julepapir på avveie..


Jeg hadde to sekker med julepapir i garasjen, og heiv de i bilen og kjørte ut til grendahuset/barnehagen. Og mens jeg står der og skal hive de kommer "vaktmesteren".

Eh, hva holder du på med, sier han.

Jeg hiver noe julepapir.

Ja, men det kan du jo ikke, sier han.

Jo, sa jeg for jeg har spurt.

Indirekte løgn. For jeg snakka med en av de i barnehagen for en stund siden og sa at bossdunkene blir tømt alt for sjeldent, og spesielt den blå/den for papir. Og så i halvspøk ble det sagt fra meg; da kan jeg jo hive papiret her da.
Og det var jo det jeg gjorde da..



Følte meg rimelig teit da, og ringte ei som jobber der jeg har en god dialog med.
Hun sa; glem det, har xxxx sagt det, så glem det.

I mens ringer telefonen.

Vaktmesteren: hvem var det som ga deg lov?

Meg: eh, xxxx, men det var egentlig ikke julepapir, det var en samtale vi hadde om søppel og papir osv.. jeg kan hente den sekken jeg altså, nå¨er jeg helt dårlig her.

Sa jeg..

Neida, slapp av og ikke tenk mer på det, sa han..

Akkurat som jeg klarer???

Følte meg som de der som tømte søppel i blåfjell.


Så det endte med at jeg henta de, jeg.
Jeg er håpløs. Når jeg endelig skal være litt halvkriminell får jeg det ikke til.

Jeg kan ikke være vel bevart som tar sånn på vei pga dette når de kriger i midtøsten og sulter i Afrika.
Uff, jeg var jo innom tanken at Vilja måtte slutte i barnehagen pga sin halvkriminelle mor.

Men en ting er sikkert:
Bildebevis på hentet søppelsekk har jeg!

Det så sikkert enda mer kriminelt ut, at jeg i halvmørke fikk sønnen min til å dykke ned i den containeren og lete opp to sekker med julepapir i.

ærbødigest
Firmaet Mamsen og Lillegutt A/S

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg setter pris på kommenterer i bloggen min. TAKK!